Κάνει τη διαφορά ...
Φαντασία υπάρχει μπόλικη. Αλλά αυτοκίνητα σαν το RCZ αποδεικνύουν πως υπάρχουν εταιρείες που τολμούν και παίρνουν την απόφαση να ρίξουν στην αγορά εκκεντρικά οχήματα ακόμη και σε μία περίεργη οικονομικά περίοδο. Γιατί, αναμφίβολα, το RCZ εκτός από φινετσάτο είναι και ιδιαίτερο σχεδιαστικά. Όπως το Audi TT -τυχαία η σύγκριση; Δεν νομίζω-, θα το αγαπήσεις ή θα το μισήσεις.
Οι πωλήσεις του RCZ, πάντως, στη γαλλική αγορά έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία, με αποτέλεσμα στις υπόλοιπες να δίνουν ό,τι περισσεύει. Πού κολλάει αυτό; Στην περίπτωση που θέλετε αποκτήσετε ένα RCZ θα πρέπει να ξέρετε πως θα διατεθούν περίπου 100 κομμάτια όλα κι όλα. Παραγγελίες η ελληνική αντιπροσωπεία δέχεται ήδη, οι υπόλοιποι από του χρόνου.
Αίσθηση á la carte
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το φθινόπωρο του 2007 στη Φρανκφούρτη. Οι θερμές ενδείξεις επιτάχυναν την παραγωγή του και τρία χρόνια μετά το RCZ ρίχνεται στην αγορά για να αντιμετωπίσει το πολύ ακριβότερο Audi TT και να κόψει πωλήσεις από το VW Scirocco. Στη φαρέτρα του, πρώτο και καλύτερο ατού είναι αυτό του ξεχωριστού στυλ, με έντονη στο εμπρός μέρος την προσωπικότητα της Peugeot με τη χαρακτηριστική μάσκα.
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το φθινόπωρο του 2007 στη Φρανκφούρτη. Οι θερμές ενδείξεις επιτάχυναν την παραγωγή του και τρία χρόνια μετά το RCZ ρίχνεται στην αγορά για να αντιμετωπίσει το πολύ ακριβότερο Audi TT και να κόψει πωλήσεις από το VW Scirocco. Στη φαρέτρα του, πρώτο και καλύτερο ατού είναι αυτό του ξεχωριστού στυλ, με έντονη στο εμπρός μέρος την προσωπικότητα της Peugeot με τη χαρακτηριστική μάσκα.
Από τα 4,287 μέτρα μήκους ξεχωρίζεις την ελκυστική κουπέ σιλουέτα, τους τονισμένους θόλους των τροχών και τα τόξα της οροφής, την πίσω αεροτομή που αναπτύσσεται σε δύο θέσεις ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το πίσω παρμπρίζ με τις διπλές κυρτώσεις. Στο εσωτερικό συναντάς τη γνώριμη άποψη της γαλλικής εταιρείας, η οποία αναπόφευκτα πασπαλίζεται με σπορ διαθέσεις. Όπως συμβαίνει στην πλειονότητα των 2+2 κουπέ, έτσι και στο RCZ οι χώροι είναι θεωρητικοί, αν και οι «κούρμπες» του πίσω κρυστάλλου αφήνουν λίγο αέρα για τους δύο -εννοείται μικρής ηλικίας ή σωματότυπου- επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών, πάντως, είναι ικανοποιητικός για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς προσφέρει 321 λίτρα.
Με μπόλικη sauce
Το RCZ βασίζεται σε μία τροποποιημένη πλατφόρμα που συναντάμε -μεταξύ άλλων- στην οικογένεια του 308 και αναπόφευκτα μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη (π.χ. πίσω ημιάκαμπτος άξονας κ.ά.). Πέραν τούτου, το γαλλικό κουπέ έχει και την τιμητική του, καθώς συμπίπτει με τα 200 χρόνια της Peugeot ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που εξαιρείται από το παραδοσιακό σύστημα ονοματολογίας με αριθμούς. Μικρή σημασία μπορεί να έχουν όμως αυτά για αρκετούς, αφού ίσως το σημαντικότερο είναι το γεγονός πως το RCZ δεν είναι τιμολογιακά τόσο… φουτουριστικό όσο η εμφάνισή του, μια και εξοπλίζεται με κινητήρες που ακολουθούν το γνωστό downsizing, με αποτέλεσμα να κοστίζει σημαντικά λιγότερο από τον βασικό του -τουλάχιστον σε άποψη- αντίπαλο, το Audi TT.
Συγκεκριμένα, το RCZ διατίθεται με δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 1,6 λίτρων. Η μικρότερη έκδοση αποδίδει 156 ίππους και στοιχίζει 29.880 € δίχως να επιβαρύνεται από το φόρο πολυτελείας (σε αντίθεση με την επετειακή έκδοση Yearling, που έχει κόστος 34.880 €). Η μεγαλύτερη των 200 ίππων θα διατίθεται από τον Οκτώβριο και θα κοστίζει από 33.880 €, ενώ ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει η δυνατότητα εξατομίκευσης με διαφορετικές αποχρώσεις της οροφής, του αμαξώματος και άλλων σημείων. Σημειώστε δε πως το 2011 αναμένεται η πετρελαιοκίνητη υβριδική έκδοση, η οποία όμως δεν θα έχει δικαίωμα να κυκλοφορεί νόμιμα στο λεκανοπέδιο λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας. Κάπου εδώ τελειώνει η πρώτη μας «στατική» επαφή με το RCZ, οσονούπω θα υπάρξει και η οδηγική, γι' αυτό μείνετε συντονισμένοι στο cityauto.gr.
Kείμενο: Νίκος Μαρινόπουλος / cityauto.gr